Toekomst in eigen handen
In onzekere tijden als deze kan je als bedrijf twee richtingen uitgaan:
- Gedraag je als een slachtoffer, pauzeer je marketing en verwacht zo goed als geen rendement.
- Vat de koe bij de horens, maximaliseer je exposure en grijp je kansen, want die kansen zijn er daadwerkelijk.
Dat klinkt natuurlijk eenvoudig, maar als een bedrijf geen wc-papier of handgel verkoopt, waar liggen die kansen dan? Het antwoord is eenvoudig: digitale marketing.
Iedereen thuis, iedereen online
Ouders werken thuis, studenten krijgen online lessen voorgeschoteld en over het algemeen probeert iedereen zoveel mogelijk binnen te blijven. De drang om dan even op sociale media te kijken is groot en dat blijkt ook uit de cijfers, want nooit eerder waren we massaal zo aanwezig online. Met een verhoogd bereik en engagement én een boomende e-commerce is nu hét moment om te investeren in je online strategie.
Blijf relevant en zet je vooraan
Online adverteren zorgt ervoor dat je merk relevant blijft. Terwijl veel bedrijven beslissen om op dat vlak een stap achteruit te zetten, verschijnt jouw onderneming op de feed van je doelgroep. Met andere woorden: je valt op.
Zo ben je niet enkel bereikbaar voor de mensen die nu geld willen spenderen, maar plaats je jouw bedrijf op de eerste rij na de coronacrisis. Want bij wie zal de consument aankloppen wanneer alles weer in zijn plooi valt? Waarschijnlijk het bedrijf dat gedurende heel de periode top-of-mind is, jij dus!.
Pas je content en diensten aan
Vooraleer je halsoverkop advertenties begint op te zetten, kijk je best even na of je content nog steeds relevant is. Wees kritisch en vermijd content die ongepast zou kunnen overkomen. Wees creatief en speel in op de actualiteit, zoals bij deze advertentie van Suit Supply.
Vertel hoe jouw bedrijf het leven van de consument gemakkelijker kan maken. Weet je niet goed hoe? Gebruik dan sociale media om met je klanten te communiceren. Sta open voor feedback, luister ernaar en pas toe in de mate van het mogelijke.
Bijvoorbeeld: je hebt een ijsjeszaak, maar door de maatregelen kan je tijdens het mooie weer de zaak niet openen. Communiceer via Facebook dat je reserveringen aanneemt voor literijs of ijstaarten, zodat je je klanten toch nog in de watten kan leggen. Let op, zorg altijd voor een duidelijke communicatie om misverstanden te vermijden. Werk je vooral B2B? Prospecteer online via een video meeting, met of zonder broek!
Verrijk je onderneming, blijf groeien
Voor sommige bedrijven zit er helaas niets anders op dan hun activiteiten on hold te zetten. Dit wil niet zeggen dat je thuis moet zitten en niets doen. Integendeel. Maak je bedrijf klaar voor de herstart en werk aan je digitale to-do-lijst.
Investeer in een nieuw logo of website. Herbekijk je online strategie. Optimaliseer je SEO. Onderhoud je relaties en neem contact op met je klanten. Kortom: werk aan je toekomst.
Het moment is nu
Het coronavirus zorgt in verschillende sectoren voor onduidelijkheid, maar het biedt ook enorm veel unieke kansen. Kansen die voorheen niet aan bod kwamen.
Wil je investeren in je bedrijf, maar ben je onzeker over je plaats tijdens de huidige crisis? Yungo bekijkt wat jouw mogelijkheden zijn op vlak van digitale marketing. Twijfel niet. Was je handen, contacteer ons en grijp je kans!