Branding

Onderscheid jezelf van de concurrentie door middel van een sterke branding.

Misschien komt dit je bekend voor: je bent 100% zeker over de kwaliteit van hetgeen aanbiedt en al je huidige klanten zijn tevreden, maar toch trek je weinig tot geen nieuwe klanten aan. ‘Hoe kan ik dit oplossen?’ Vraag je jezelf waarschijnlijk af. Wel, alles begint met branding.

Branding om je te onderscheiden

Opvallen binnen het huidig concurrentieel landschap is een echte challenge. Er zijn enorm veel kwalitatieve producten op de markt en door de opkomende globalisering is de concurrentie oneindig. Enkel een goed product aanbieden is dus niet meer genoeg om je te onderscheiden. Daarenboven wordt de consument ook continu overvallen door een ontelbaar aantal advertenties en promoties. Hierdoor is er meer dan ooit nood aan unieke kenmerken die verder gaan dan USP’s zoals prijs-kwaliteit of gebruiksvriendelijkheid om je te onderscheiden.

Branding is een must

Jezelf onderscheiden van de concurrent is een must. Dit gaat niet enkel over een catchy naam, een baseline die blijft hangen, een logo of herkenbare kleuren. Het draait ook rond het vertellen van een verhaal. Je verhaal creëert die sterke meerwaarde die je vandaag de dag nodig hebt om je te onderscheiden. Met de juiste branding maak je van je merk een totaalverhaal die de zichtbaarheid en geloofwaardigheid van je bedrijf opmerkelijk zal verhogen.

Rebranding

Je merk opnieuw én sterker in de markt zetten kan met rebranding. Tijdens dit proces koppelen we een (nieuwe) visuele identiteit aan een boeiend en persoonlijk verhaal zodat er één herkenbaar en uniek geheel ontstaat. We zorgen ervoor dat de essentie van jouw merk helemaal tot in de puntjes wordt uitgewerkt zodat je je doelpubliek in de toekomst meer zal aanspreken.

Employer branding

Bij employer branding draait het erom dat je aan de buitenwereld toont wat jou als werkgever uniek maakt. Het verklaart waarom je werknemers liever bij jou werken dan ergens anders.

Het klinkt eenvoudig maar dat is het niet. Zo kampen heel wat bedrijven met hetzelfde probleem. Namelijk, je hebt niets dan tevreden werknemers en de sfeer op de werkvloer is top maar toch trek je moeilijk nieuwe profielen aan. Dit komt waarschijnlijk omdat je het persoonlijk verhaal van je onderneming niet genoeg of niet op de juiste manier de wereld instuurt.

Potentiële werknemers willen graag verhalen lezen én zien over het leven op de werkvloer bij jou, want dat is namelijk een zeer waarheidsgetrouwe blik op de mogelijke toekomst.
Wij staan je graag bij in het uitwerken van een unieke werkgevers identiteit die meer potentieel nieuw talent zal aantrekken én behouden!

Hoe gaan we te werk?

Samen met jou gaan we aan de slag om een sterke branding te creëren die past bij jouw merk. We gaan op zoek naar de essentie van je bedrijf, de factoren die je bedrijf uniek maken en beschrijven een duidelijke missie en visie. Deze elementen gieten we in één sterk verhaal gecombineerd met een visuele identiteit.

Waarom kies je voor Yungo?

Ons jong en gedreven team werkt nauw met je samen en houdt je ten alle tijden op de hoogte van de ontwikkelingen binnen het project. Tijdens dit proces wijken we nooit af van de essentie van je merk.

Ben je klaar om er écht uit te springen?

Maak kennis met ons werk

derde stap van de brandbooster: het uitvoeren van een unieke campagne op maat van onze klant
Bij het opzetten van branding denken we aan een nieuwe huisstijl, een nieuw logo hoort daar dus zeker ook bij!
logo voor de branding van youphoria
een zeer belangrijke fase van de brandbooster is het ontwikkelen van een mooi logo

Een woordje van onze klanten

Een woordje van onze klanten