“Van idee naar toonaangevend merk door effectieve branding”

Youphoria

Romina Longo is founder van een head-hunting bedrijf dat zich specialiseert in het vinden van “the right man for the right job”. Ze heeft al jaren ervaring in de interim management wereld en beschikt hierdoor over een groot netwerk. Om haar bedrijf internationaal én B2C op de kaart te zetten schakelde ze Yungo in. Om dat te realiseren creëerden we een unieke identiteit voor haar bedrijf, die alle aspecten van het merk in één oogopslag weergeeft. Dit was essentieel om alle andere marketingactiviteiten met succes uit te voeren.

Hoe begonnen we hieraan?

We stelden ons deze vragen: Wat wil Romina met haar onderneming uitstralen? Wat zijn de unieke kenmerken? Welke persoonlijkheid bezit de onderneming? Het doel is om een uniek karakter te creëren dat geassocieerd wordt met positieve gevoelens en eigenschappen.

Twee elementen stonden aan de basis van de branding. In de eerste plaats draait alles rond mensen. Het is een merk voor én door mensen en dat moet duidelijk naar buiten gebracht worden. Daarenboven is het een klassevol bedrijf, dat zich onderscheidt van andere interim bedrijven door de exclusiviteit en de kwaliteit van recruitment en consultancy. 

De geboorte: een naam en logo

Uiteraard is een goede naam voor het bedrijf de eerste logische stap. Gebaseerd op bovenstaande elementen ontstond de naam Youphoria. Deze naam bestaat enerzijds uit ‘You’, omdat mensen centraal staan in de gehele onderneming. Anderzijds bestaat de naam uit ‘Phoria’, dat komt van Euphoria, een gevoel van uiterste blijdschap. Dit slaat terug op het gevoel dat je krijgt als je eindelijk je droomjob vindt, of wanneer je als bedrijf eindelijk dat specifiek topprofiel kan scoren.  

Na het bedenken van een gepaste naam werd een logo ontworpen. De kenmerken, exclusiviteit en menselijkheid, waren bepalend voor het kleurenpallet en de vorm van het logo en de slagzin. Zo werd het logo voornamelijk goud, gecombineerd met wit of zwart. De slagzin werd ‘Because you matter’, dat allesomvattend is.

logo voor de branding van youphoria
website voor youphoria

Meer dan gewoon een website 

Om een volledige branding strategie uit te werken kon een website niet ontbreken. We bouwden een website van de grond af aan. Deze website moest dezelfde herkenbare uitstraling van het logo en de slagzin hebben én tegelijkertijd informatief, overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik zijn. Het design geeft menselijkheid en persoonlijkheid weer maar heeft ook een exclusieve uitstraling, deze combinatie geeft de website een uniek karakter. Bovendien is de website echt ontwikkeld om leads te genereren. De website zit boordevol eenvoudig in te vullen formulieren en CTA’s.

Online visibiliteit met social media 

Een visuele identiteit en huisstijl die positieve gevoelens oproept en Youphoria een onderscheidend karakter geeft? Check! Nu konden we aan de slag om de branding van Youphoria zoveel mogelijk met het publiek te delen, en waar kan dat beter dan online? We maakten een LinkedIn- en Facebook Pagina aan én verwerkten ook hier de visuele kenmerken. 

Ready To Stand Out?

Om van je onderneming écht een succes te maken is een unieke identiteit en persoonlijkheid cruciaal. Wij helpen je om deze persoonlijkheid door middel van effectieve branding naar buiten te brengen!