Hoe we door effectieve content marketing gemiddeld 20000 mensen per week bereiken

Groep Lodewijckx
Logo van Cocovite, een product van Groep Lodewijckx

Groep Lodewijckx, in 1972 gestart als klein familiebedrijf, is de dag van vandaag een zeer bekende naam in de ei-sector en een heuse bedrijvengroep met zeer brede knowhow in de verwerking van eieren. Bert Lodewijckx, CEO, wordt daarom ook wel eens de eierbaron van België genoemd. Eén van hun merken is Cocovite, dat volledig thuis is in het produceren van vloeibare en gepasteuriseerde eiproducten. Met Cocovite focust Lodewijckx zich op het gebruiksgemak van horeca, bakkers, slagers en andere voedingsproducenten. Tot vandaag…

Promotiefoto voor Cocovite Eiwit, een product van Groep Lodewijckx

The Challenge

Cocovite wordt via handelaars verkocht aan de eindconsument. Voor Cocovite Eiwit zijn fitnessers en bodybuilders een erorm interessante doelgroep, die Bert wou aanspreken om zo zijn markt te verbreden, meer bekendheid te vergaren en meer verkoop te genereren.

Hoe begonnen we hieraan?

Voor we van start gingen met de effectieve campagne deden we onderzoek naar de doelgroep. Deze doelgroep bestaat vooral uit jonge mannen die veel tijd doorbrengen in de fitness. Op basis van deze vaststelling gingen we aan de slag. Hoe denkt deze doelgroep en wat triggert hen?  Bij het uitwerken van een doeltreffende strategie houden we altijd rekening met ons Full Funnel model, dat bestaat uit drie fases.

Stap 1: Bewustzijn

Tijdens deze fase creëren we bewustzijn rond Cocovite op een luchtige en vrijblijvende manier. We maken meme’s en posts over fitness en eiwitten om zo engagement uit te lokken. Op die manier genereren we zoveel mogelijk likes en comments. Zo kunnen we door één post heel wat mensen bereiken. Zo bereikten we met deze post maar liefst 16188 mensen op één week! 

Stap 2: Overwegen

Als Cocovite stilaan een bekende naam wordt, zorgt inhoudelijke content ervoor dat ons doelpubliek Cocovite ook als een waardevol product zal zien. We zochten influencers en maakten receptvideo’s waarin er gekookt wordt met Cocovite. We kozen niet voor de standaard maaltijden, maar gingen voor echte “bodybuilderskost”. Dit geeft concreet weer waar Cocovite voor gebruikt kan worden en laat zien welke meerwaarde Cocovite biedt.
Post op Facebook van een man die kookt met een product van Groep Lodewijckx
Cocovite Eiwit is één van de diverse eiproducten die Groep Lodewijckx produceert

Stap 3: Overtuigen

In de laatste fase wordt het doelpubliek volledig overtuigd van de kwaliteit van Cocovite. Advertenties die de voordelen van Cocovite meegeven aan het doelpubliek op een toffe manier creëren een extra waarde. Tijdens deze fase wordt duidelijk dat Cocovite niet louter een leuk, maar ook relevant product is. Doorheen elke fase zorgen we ervoor dat onze advertenties door gerichte targeting enkel de juiste doelgroep bereikt zodat we de bal nooit mis slaan.

Community

Onze Full Funnel strategie zorgt ervoor dat Cocovite een merk wordt dat je graag wil volgen en gebruiken omdat er continue interactie is tussen het merk en de leden van de doelgroep. Daarenboven biedt Cocovite ook héél wat inhoudelijke extra waarde zoals recepten en weetjes over proteïnen. De combinatie, tussen waarde en hoog engagement, maakt van Cocovite een community waar je deel van wil uitmaken. Het bewijs vind je in de talloze Instagram Stories die enthousiastelingen dagelijks sharen!

De Resultaten

0

Nieuwe paginavolgers.

0

Videoweergaven op één kwartaal.

0

Gemiddeld aantal bereikte mensen per dag.

Een woordje van onze klanten

Een woordje van onze klanten

Video afspelen