Elke maand 70 aanwezigen op de infoavond dankzij Facebook-advertenties

Europese Goudstandaard
De Europese Goudstandaard geeft mensen in de Benelux de mogelijkheid om te investeren in edelmetalen zoals goud en zilver. De CEO, Johnny Verkuringen, weet dat mensen niet zomaar iets kopen en daarom geeft hij maandelijks infoavonden waar je alles te weten komt over investeren in edelmetalen.
Johnny Verkuringen, CEO van de Europese Goudstandaard, geeft een presentatie over goud en zilver

The Challenge

Omdat investeren in goud of zilver voor veel mensen ontoegankelijk lijkt én het geen alledaags onderwerp is, werd het steeds moeilijker om voldoende aanwezigen op de infoavonden te bekomen. Om dit probleem op te lossen werd Yungo ingeschakeld.

Hoe begonnen we hieraan?

We stelden één cruciale vraag: Welke weg legt iemand af voor hij/zij besluit om te investeren in goud of zilver? Tijdens het bedenken en uitvoeren van een campagne houden we altijd rekening met de fases van het full-funnel model die elke potentiële klant doorloopt voor hij/zij zal converteren tot klant.
Facebook-post over goud via de facebookpagina van de Europese Goudstandaard

Stap 1: Bewust worden

Tijdens deze fase verspreiden we interessante blogs en andere vormen van inhoudelijke content met als doel clicks naar de website van de Europese Goudstandaard te genereren. Zo creëren we zichtbaarheid en maken we van de Europese Goudstandaard een betrouwbare bron.

Stap 2: Overwegen

In deze fase brengen we de doelgroep op de hoogte van de infoavonden. Deze advertenties zijn vrijblijvend én informatief. De doelgroep zal in deze fase overwegen of een infoavond iets voor hem/haar is. De tekst, video, copy, … We nemen alles voor onze rekening!
Facebookpost van de Europese Goudstandaard over een artikel in Het Laatste Nieuws

Stap 3: beslissen

Iedere persoon die op de advertentie geklikt heeft, de landingspagina bezocht heeft of de video voor meer dan 50% bekeken heeft komt in de zogenaamde “Retargeting funnel” terecht. Deze doelgroep krijgt dagelijks een set advertenties te zien om hen alsnog over de streep te trekken. 

Automatische inschrijvingen met
marketing automation

Vanaf het moment dat iemand zich inschrijft via een Facebook advertentie start de automatisatie. Om de drempel tot inschrijven zo laag mogelijk te houden kan de lezer zich met één simpele klik inschrijven én wordt er duidelijk aangegeven dat de inschrijving vrijblijvend is. De ingeschreven persoon krijgt meteen een persoonlijk mailtje in zijn mailbox met een inschrijvingsbevestiging, de details en de mogelijkheid om de infoavond rechtstreeks in zijn/haar agenda te plannen. Op datzelfde moment komen de gegevens van deze persoon terecht in een excelsheet. Op deze manier hebben wij én Johnny een duidelijk overzicht van het aantal inschrijvingen. Voor ons is dit belangrijk omdat we aan de hand van het aantal inschrijvingen kunnen meten hoe goed de campagne loopt. De volgende dag ontvangt de ingeschreven persoon een mailtje waarin wordt gevraagd of hij/zij extra gasten mee wil nemen. Als je een extra gast meeneemt krijg je gratis een geslabte zilveren munt. Dit geeft je doelgroep een extra boost omdat je opnieuw extra waarde aan de infoavond koppelt. Tot slot wordt er enkele dagen voor aanvang nog een herinneringsmail gestuurd en ontvangt iedereen de dag zelf nog een laatste SMS. Om de campagne volledig rond te maken willen we ook op de hoogte zijn van hoeveel mensen zich hebben ingeschreven maar toch niet komen opdagen. Daarom hebben we een callcenter ingeschakeld, zij bellen elke ingeschreven persoon kort even om te vragen of ze zeker aanwezig zullen zijn. Dit gebeurt enkele dagen voor het uitzenden van de herinneringsmail. Op deze manier weet Johnny wat hij kan verwachten op de dag zelf.
Bevestigingsmail die deelnemers ontvangen bij inschrijving

Persoonlijke opvolging

Om de campagne volledig rond te maken willen we ook op de hoogte zijn van hoeveel mensen zich hebben ingeschreven maar toch niet komen opdagen. Daarom hebben we een callcenter ingeschakeld, zij bellen elke ingeschreven persoon kort even om te vragen of ze zeker aanwezig zullen zijn. Dit gebeurt enkele dagen voor het uitzenden van de herinneringsmail. Op deze manier weet Johnny wat hij kan verwachten op de dag zelf.

De Resultaten

0
Gemiddeld aantal inschrijvingen per infoavond.
0
Gemiddeld aantal bereikte mensen per maand.
0
Gemiddeld aantal clicks per maand.

Een woordje van onze klanten

Een woordje van onze klanten

Video afspelen