Meer dan 100 leads via Facebook-advertenties en een nieuwe website

Erro Heating
Logo van Erro Heating
Erro Heating specialiseert zich in duurzame totaaloplossingen voor verwarming, ventilatie, koeling en sanitair. Ze staan met een gemotiveerd team van 50 mensen klaar om potentiële klanten verder te helpen met professioneel advies en producten van topkwaliteit.
Een gascondensatieketel van Viessmann

The Challenge

Vandaag wordt er meer dan ooit online research gedaan, voor er wordt overgegaan tot een aankoop. Hierdoor is het voor een onderneming zoals Erro Heating steeds moeilijker om potentiële klanten persoonlijk te bereiken. Daarom vroeg sales manager, Danilo, ons om het aantal kwalitatieve leads online te boosten .

Een nieuwe website

Alvorens de advertentiecampagne kon starten, hebben we, samen met Danilo, goed nagedacht over de opbouw en inhoud van de website. Deze is tenslotte de leadgenerator in dit verhaal. We structureerden de diensten en producten op een logische manier en creëerden landingspagina’s met focus op het converteren van bezoekers. Nadat de website up-and-running was, konden we aan de slag met de online campagne.
Een computer waar de nieuwe website van Erro Heating op afgebeeld wordt

De online campagnes

Elke campagne krijgt een eigen insteek omdat de producten van Erro Heating zeer seizoensgebonden zijn. Doorheen elke campagne is ons full-funnel model de leidraad. Dat wil zeggen dat we altijd rekening houden met de verschillende fases die iemand doorloopt voor hij/zij converteert tot klant. Om de marketingstrategie van Erro Heating te verduidelijken bespreken we de campagne die we gevoerd hebben voor condensatieketels. We voerden eerder ook een succesvolle campagne voor airconditioning. Tijdens deze campagne genereerden we 61 leads voor gemiddeld 7,65€ per lead. Hieruit vloeide meer dan €20000 omzet op één maand!
Een post op Instagram van Erro Heating

Stap 1: Bewust worden

Tijdens de eerste fase maken we de doelgroep bewust van een probleem én van het bestaan van Erro Heating op een vrijblijvende manier. In dit geval is dat probleem een te oude verwarmingsketel. We lanceerden een facebookadvertentie waarbij je kan doorklikken naar een speciale landingspagina. Het feit dat de advertenties vrijblijvend zijn, maakt het een krachtig begin van de campagne en ideaal voor het creëren van bewustzijn.

Stap 2: Overwegen

Op een zogenaamde ‘dedicated landing page’, hebben we alle informatie die nodig is om een prospect te overtuigen verzameld. Voordelen, prijs, meer info over Erro Heating, … De kijker kan zich op zijn of haar tempo verder informeren over het probleem van een oude ketel én de oplossing. Verder is er een fikse korting voor de snelle beslissers.
Een post op Instagram van Erro Heating over hun winteractie

Stap 3: beslissen

Om af te sluiten geven we de doelgroep een laatste duwtje in de rug richting een offerte aanvraag. We verspreiden advertenties waarin promotieprijzen en USP’s verwerkt zijn. Deze advertenties targeten we naar iedereen die interactie heeft gehad met de advertenties of de landingspagina bezocht heeft!

search engine advertising

Omdat mensen voor specifieke aankopen, zoals bijvoorbeeld een vewarmingsketel, research doen via Google hebben we sterk ingezet op SEA. Dat wil zeggen dat we een Google campagne hebben opgezet op basis van zoekwoorden. Concreet betekent dit dat wanneer je bijvoorbeeld ‘verwarmingsketel vervangen’ intypt in de zoekbalk, Erro Heating meteen bovenaan staat. Deze aanpak stelt ons in staat om de personen te bereiken die écht actief op zoek zijn naar één van de producten die Erro Heating verkoopt. Op deze manier zijn we altijd top of mind bij ons doelpubliek .
Een voorbeeld van een Google advertentie geschreven voor Erro Heating
Een opgemaakte automatisatie in Zapier voor Erro Heating

Marketing Automation

Om onze marketingacties op te volgen hebben we marketing automation geïntegreerd in al onze productcampagnes. Alle offerteaanvragen worden verzameld in een CRM-systeem. Hierin kunnen we steeds zien van waar een lead komt: Facebook, Google Ads of organisch. Zo kunnen we bijsturen en optimaliseren waar nodig. We voorzien de doelgroep van begin tot eind van waardevolle contactmomenten. Op deze manier kunnen ze de funnel volledig doorlopen én zijn ze na het aanvragen van een offerte klaar om over te gaan tot een aankoop.

Content marketing

Om Erro Heating op de kaart te zetten als leuk én trendy merk vullen we de advertentiecampagnes met een contentstrategie. We verspreiden inhoudelijke en leuke content op de social media kanalen om een positief gevoel rond het merk op te wekken. Het positief gevoel in combinatie met de meerwaarde die het merk biedt maakt van Erro Heating de beste keuze tussen zijn concurrenten.

De Resultaten

0

Leads gegenereerd.

0

Meer dan €30000 omzet gegenereerd.

0

Gemiddeld aantal websitebezoekers per maand.

Video afspelen