75% meer sales op de webshop binnen drie maanden!

The Compost Bag Company

The Compost Bag Company produceert en distribueert volledig bio-afbreekbare zakken en folies uit hernieuwbare materialen. Deze zakjes zijn geschikt voor iedereen die een ecologisch alternatief zoekt voor de traditionele plastic producten. Het assortiment bestaat uit ecologische hondenpoepzakjes, ecologische afvalzakken en een Ventimax. De Ventimax is een groen alternatief voor het klassieke afvalemmertje dat men vaak gebruikt in de keuken voor etensresten.
Edwin Ingelaere, VP Sales & Marketing van The Compost Bag Company

The Challenge

We zijn meer dan ooit bezig met het milieu en ecologische alternatieven worden ons continu naar het hoofd geslingerd. Opvallen met een nieuw product is dus niet vanzelfsprekend. Daarom kwamen Edwin en Erik van The Compost Bag Company naar Yungo. Ze vroegen ons om extra awareness te creëren rond hun merk zodat ze uiteindelijk meer sales zouden realiseren.

Hoe begonnen we hieraan?

Voor we van start gingen met de online marketing campagne deden we een doelgroepenonderzoek en stelden we vast welke weg iemand aflegt voor hij/zij een aankoop doet bij The Compost Bag Company. We kwamen tot een belangrijke conclusie. Er was een groot onderscheid tussen twee algemene doelgroepen: zij die al actief bezig zijn met ecologische alternatieven en zij die zich wel bewust zijn van de huidige problematiek maar zelf nog te vaak denken dat kleine aanpassingen niets zullen veranderen. Op basis van het doelgroepenonderzoek werkten we een strategie uit volgens ons full-funnel model.
Virale post op Facebook van The Compost Bag Company

Stap 1: Bewust worden

Tijdens deze fase zetten we The Compost Bag Company op de kaart bij de doelgroep door het delen van leuke en interessante content. Het doel van deze advertenties is om zoveel mogelijk bekendheid te genereren voor het merk én bewustzijn te creëren rond het belang van groener leven. Zo maakten we bijvoorbeeld een toffe bedrijfsvideo. Deze video zorgt ervoor dat de kijker de drijvende kracht achter het merk leert kennen. Dit maakt het merk menselijker en toegankelijker voor het doelpubliek.

Stap 2: Overwegen

In deze fase is men reeds bekend met het merk en is er bewustzijn rond het belang van groener leven. Nu zal relevante content ervoor zorgen dat men de producten van The Compost Bag Company zal overwegen. Om dit te bereiken verspreiden we promo video’s van elk product. Deze korte video’s zijn een absolute must omdat ze laten zien hoe de producten werken. In combinatie met toffe copy en gerichte targeting kunnen we tijdens deze fase de juiste doelgroepen targeten.
Facebook-post over Ventimax, een product van Compost Bag Company

Stap 3: Beslissen

Tijdens deze fase gaan we de doelgroep dat laatste duwtje in de rug geven met unieke USP’s van het merk en concrete CTA’s die toegevoegd worden aan de advertenties. Om de kwaliteit en doeltreffendheid van de producten van The Compost Bag Company extra in de kijker te zetten namen we testimonials op met bestaande klanten. Deze advertenties targeten we op de mensen die eerder al interactie getoond hebben met het merk. Zo geven we hen dat laatste duwtje richting het winkelmandje.

Optimalisatie

Om te verzekeren dat onze return on investment (ROI) steeds zo hoog mogelijk is, zijn we continu bezig met het optimaliseren van de campagnes. Dit start bij het maken van doelgroepen gebaseerd op specifieke kenmerken zodat we er zeker van zijn dat onze advertenties de juiste mensen bereiken. Eens de campagnes de wereld ingestuurd zijn monitoren we dagelijks de resultaten. Zo kunnen we kort op de bal spelen als er zich belangrijke veranderingen voordoen. Hierdoor worden de advertentiesets steeds doeltreffender en kunnen we de hoogste return on ad spend (ROAS) garanderen! Door de ROAS uit te rekenen krijg je direct inzicht in wat elke euro die je spendeert nu werkelijk oplevert.
Hond en baasje die een Dogsdoo-zakje vastheeft

Content Marketing

Aan de advertentiecampagnes koppelen we ook een consistent content marketingplan. Dat wil zeggen dat we driemaal per week leuke, relevante en vooral vrijblijvende content delen waardoor we van The Compost Bag Company een interessante bron maken voor zowel gebruikers van het product als mensen die het product nog niet gebruiken. Via deze posts proberen we zoveel mogelijk interactie en verbondenheid te creëren met het doelpubliek. Het resultaat hiervan is een positieve klantrelatie die het doelpubliek in staat stelt om trots te zijn op een product dat ze gekocht hebben. Op deze manier maken we van de bestaande klanten ambassadeurs. Omdat we op dagelijkse basis via verschillende touchpoints onze doelgroep benaderen, trachten we de mensen te sensibiliseren. Groener leven en nadenken over afval staan centraal. De producten van the Compost bag Company zijn op deze manier een logische keuze.

De Resultaten

0 %
meer websitebezoekers.
0 %
meer aankopen in de webshop.
413
nieuwe paginavolgers.

Edwin Ingelaere

VP Sales & Marketing – Compost Bag Company
“Yungo is een zeer jong, creatief bedrijf dat perfect past binnen de creativiteit van onze eigen onderneming. Samen hebben we een top samenwerking!”

Yente Paesmans

MarCom Digital Creative – Compost Bag Company
“De samenwerking met Yungo is echt top want er is snelle en vlotte communicatie en ze hebben creatieve input.”
Video afspelen
Video afspelen
Video afspelen