“Twee nieuwe technische profielen binnen één maand met social en Indeed advertising”

Bioterra NV

logo bioterra
Bioterra NV specialiseert zich in biologische grondreiniging, fysisch-chemische reiniging en saneringswerken. Met zes centra verspreid over het Belgisch grondgebied is Bioterra regelmatig op zoek naar nieuwe profielen om de teams te versterken. In deze zoektocht botsten ze steeds op hetzelfde probleem:  gekwalificeerde technische profielen zijn schaars. Hierdoor is het moeilijk om tijdig geschikte profielen te vinden. Wouter Vermin, directeur van Bioterra, schakelde Yungo in om dit probleem op te lossen.

Employer branding als magneet

Om zoveel mogelijk kwalitatieve sollicitanten aan te trekken stelden we een content marketingplan op dat Bioterra naar buiten brengt op een positieve en aantrekkelijke manier. Eerst maakten we de social profielen aan en dan gingen we van start met de content creatie. We creëeren

menselijke, inhoudelijke én relevante posts

zodat potentiële sollicitanten zich een realistisch beeld kunnen vormen over het bedrijf. Deze content combineren we met duidelijke en aantrekkelijke vacatures.

plattegrond foto van het bedrijf bioterra in genk

Effectieve vacaturevideo’s 

Om een job bij Bioterra zo aantrekkelijk en realistisch mogelijk weer te geven brengen we voor elke afzonderlijke vacature de werkzaamheden in beeld. We filmen de activiteiten op locatie, laten de bestaande werknemers aan het woord en verzamelen relevante foto’s die we kunnen delen met het doelpubliek. 

Hierdoor weet de mogelijke sollicitant waar hij/zij aan toe is bij het zien van de vacature. Zo komt er niemand voor verrassingen te staan tijdens een sollicitatiegesprek. Op deze manier leveren we kwalitatieve sollicitanten die écht weten waarvoor ze solliciteerden.

Facebook, Instagram én Indeed advertenties 

Per vacature lanceren we een aparte campagne. Elke campagne bevat een eigen vacature video en relevante informatie over de jobaanbieding. De advertenties zijn leuk om naar te kijken én informatief. Die combinatie zorgt ervoor dat degenen die mogelijk geschikt zijn voor de job hoogstwaarschijnlijk getriggerd worden. Om deze personen op hetzelfde moment te overtuigen voegen we een duidelijke CTA toe, die hen doorverwijst naar Indeed, één van de grootste job platforms van België. 

Op het platform Indeed voeren we ook PPC (pay per click) advertenties uit. Tijdens dit proces werken we samen met onze persoonlijke campaign manager bij Indeed. Hij volgt samen met ons nauwgezet alles op zodat elke campagne succesvol afgerond wordt. Deze aanpak zorgt er ten alle tijden voor dat de vacatures van Bioterra steeds volledig vanboven staan op Indeed.

Proactief én reactief

We werken zowel proactief als reactief. Onze proactieve aanpak uit zich in de Facebook en Instagram posts en advertenties die onze doelgroep aanspreken en context bieden over Bioterra. De reactieve aanpak uit zich in de Indeed advertenties waarbij we inspelen op de zoekacties van het doelpubliek. Deze combinatie stelt ons in staat om zowel degenen aan te spreken die actief op zoek zijn naar een job, als degenen degenen die al een job hebben. Hen kunnen we op deze manier tóch triggeren om het Bioterra team te vervoegen. Op deze manier zijn we steeds top-of-mind bij het publiek en bereiken we hen nog voor ze zelf beseffen dat ze eventueel klaar zijn voor een nieuwe job.

Klaar om jouw team te boosten?

De combinatie van employer branding, social media marketing en Indeed campagnes resulteert gegarandeerd in succes. Bij Bioterra vonden we binnen één maand de profielen waar ze al lang naar op zoek waren. Ook vandaag zetten ze ons in voor elke nieuwe vacature. De investering die je maakt voor een TeamBooster campagne van Yungo ligt namelijk een stuk lager dan het budget dat je investeert in een campagne met een interim- of selectiebureau.